Wednesday, November 12, 2008

JEANSILISCIOUS

Enklaste och den klart coolaste stilen är fortfarande tighta jeans, t-shirt med tryck, väst och en sngg scarf. Jeansen måste bäras upp av snygga skor - inga sneakers. Gärna platåskor för en lite mer kvinnlig siluett.
























1. Vackert mönstrad sjal, 129:- ellos.se
2. Rolling Stones t-shirt, Amplified Vintage 380:- zoovillage.se
3. Väst, figursydd, 199:- ellos.se
4. Jeans Tight, Cheap Monday, 380 :- zoovillage
5. Ramones t-shirt, Amplified Vintage 380:- zoovillage.se

6. Mormorskänga, 499:- ellos.se
7. Platåsko, Bronx, 1095:- ellos.se

SKÖNA JACKOR
Jag har alltid gillat jackor och har redan en rätt bra blandning mellan dun, ull, skinn och päls. Men ändå, varje år vill jag ha en ny jacka. Och mitt argument är: Jag kommer ju att ha den på mig varje dag nu i tre månader. Så det är helt klart värt investeringen. Och jag vill gärna hitta en som både håller mot regn och blåst... men inte gör att man ser ut som en michelingubbe. Att känna sig snygg är lika viktigt på hösten, om inte än mer....
















1. Täckjacka, adidas 845:- ellos.se
2. Lång täckjacka, Cheap Monday, 885:- zoovillage.se
3. Skinnjacka med skärp, 1299:- ellos.se
4. Hood, Nikita 900:-, zoovillage.se
5. Dunboots med päls, 699:-, ellos.se

6. Mormorskänga, 499:- www.ellos.se

KLÄNNINGAR - En gåva till oss kvinnor
På senare tid har jag börjat gilla känningar mer och mer. Jag tycker nog ändå att det är det smartaste plagget vi kvinnor har. Man behöver inte tänka på matchande byxor och toppar. Det är bara att dra på sig en känning, tights och snygga skor. Gärna med en kavaj, scarf och ett smalt bälte också.












1. Mönstrad klänning med broderi, 299:- ellos.se
2. Grårandig klänning i lin, 229:- zoovillage.se
3. Vackert mönstrad lila klänning, (vi måste ha lite färger också!) 399:- ellos.se
4. Spetsklänning för nyår, 599:- ellos.se
5. Pennkjolen som är ett måste i höst, 299:- ellos.se
6. Smalt bälte, Tiger 475:-, zoovillage.se

Så ta en kopp te, sätt dig i soffan och shoppa loss!

No comments: